• Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Blog
  • /
  • 5 redenen om als bedrijf in te zetten op employer branding

juli 3

0 Reacties

5 redenen om als bedrijf in te zetten op employer branding

Employer branding is de laatste jaren steeds populairder geworden. De kans is dan ook groot dat je weleens van de term gehoord hebt. Toch zijn er genoeg bedrijven die er (nog) niets mee doen. Zonde, want er zitten flink wat voordelen aan. Twijfel je nog? Lees dan zeker verder, want wij noemen hier 5 redenen om als bedrijf in te zetten op employer branding.

#1 Maakt je bedrijf aantrekkelijk voor potentiële werknemers

In sommige sectoren is het relatief makkelijk om nieuw personeel te vinden, maar er zijn ook genoeg sectoren waar dit een uitdaging is. De bouw, zorg en techniek zijn hier voorbeelden van. Ben je actief in één van deze sectoren? Dan is het extra interessant om in te zetten op employer branding, want hierdoor maak jij je bedrijf aantrekkelijker voor potentiële werknemers. Dit maakt het makkelijker om de juiste mensen te vinden.

#2 Houdt je personeel aan boord

Als ondernemer wil je niets liever dan je personeel behouden. In deze tijd kan dit alleen een uitdaging zijn, want veel bedrijven kampen met tekorten. Om deze op te lossen, proberen ze het interessant te maken voor mensen om er te komen werken. Krijgen ze meer betaald dan bij jouw bedrijf of zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden beter? Dan stappen ze misschien over. Employer branding kan je helpen om je personeel te behouden. Hiermee zorg je er namelijk voor dat mensen zich verbonden voelen met je bedrijf, waardoor ze minder snel vertrekken.

#3 Verlaagt de wervingskosten

Het werven van nieuw personeel brengt kosten met zich mee. Veel bedrijven schakelen hier immers een bureau voor in, zeker als het om een sector gaat waarin het aanbod klein is. Je kunt voor een standaard wervingsbureau kiezen, maar ook voor een employer branding bureau.  Bij deze laatste optie krijg je niet te maken met torenhoge commissies en verborgen kosten. Door in te zetten op employer branding maak jij je bedrijf bovendien aantrekkelijker voor potentiële werknemers en houd je bestaand personeel aan boord. Dit resulteert in lagere wervingskosten.

#4 Zorgt voor tevreden werknemers

Een vierde reden om in te zetten op employer branding, is omdat dit bijdraagt aan een positieve werkomgeving en een sterke bedrijfscultuur. Dit zegt je misschien niet direct iets, maar het zorgt doorgaans voor tevreden medewerkers. Als je personeel tevreden is, zijn ze vaak bereid om net dat stapje extra te zetten. Je werknemers voelen zich bovendien betrokken en zijn gemotiveerder, waardoor ze meer werk verzetten. Hier plukt jouw bedrijf uiteindelijk de vruchten van.

#5 Versterkt het imago van je bedrijf

Hoewel het imago belangrijk is, zijn er genoeg bedrijven die hier geen tot weinig aandacht aan besteden. Zonde, want een positief imago brengt een aantal voordelen met zich mee. Zo is de kans bijvoorbeeld groter dat werknemers over je bedrijf vertellen. Deze mond-tot-mondreclame kan je uiteindelijk nieuwe klanten opleveren. Het kan je bovendien helpen als je op zoek bent naar nieuw personeel. Als mensen alleen maar goede verhalen over je horen, is de kans groter dat ze bij je willen werken.


Tags


You may also like

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}