Je merkidentiteit versterken als ondernemer is iets dat op verschillende manieren kan. Wat hierbij in ieder geval goed is om te weten, is dat je een sterk merk niet alleen herkent aan je logo of je website. Het zit in alles wat je doet én hoe je team zich presenteert. Dat betekent dat je bijvoorbeeld óók naar bedrijfskleding moet kijken.
Wat je werknemers namelijk dragen, zegt iets over je organisatie en de manier waarop je werkt. Hierbij maakt het niet uit in wat voor een branche je werkt: zolang je met klanten of op een fysieke locatie werkt, is het al een slimme investering. In dit artikel vertellen we je graag meer over hoe je met herkenbare, bedrukte bedrijfskleding je merkidentiteit versterkt.
Herkenbaarheid is goud waard in een drukke markt
Nu het aantal bedrijven in Nederland in de afgelopen 10 jaar flink is gestegen, is het voor ondernemers alsmaar belangrijker om te investeren in herkenbaarheid. Sterker nog: goede herkenbaarheid is zelfs goud waard in zo’n drukke markt. Het liefst wil je dat je klanten én je potentiële klanten je bedrijf in één oogopslag herkennen. Of dat nu is wanneer ze een medewerker ontmoeten of wanneer ze een leuke post op Instagram langs zien komen. Ze moeten meteen weten dat het om jouw bedrijf en merk gaat.
Om ervoor te zorgen dat mensen je bedrijf herkennen, is het essentieel om voor een herkenbare look en huisstijl te gaan. En je raadt het al: bedrijfskleding kan hier goed bij helpen. Door de kleuren en de stijl van je logo’s en huisstijl door te trekken naar de kleding van de mensen die bij je bedrijf werken, zorg je voor een consistente en herkenbare uitstraling. Een shirt of sweater met je bedrijfslogo erop gedrukt via Textieldrukshop biedt direct herkenbaarheid en laat zien dat je waarde hecht aan details. En dat is de reden om te investeren in bedrukte bedrijfskleding.
Gebruik bedrijfskleding als simpele maar effectieve marketingtool
Wat veel ondernemers vaak vergeten, is hoe je met zoiets simpels als bedrijfskleding een heel slimme marketingtool te pakken hebt. Kleding is namelijk ook een vorm van marketing, zolang je het goed aanpakt. Een medewerker in herkenbare werkkleding is immers een wandelend visitekaartje zonder dat je daar verder veel mee hoeft te doen. Waar hij of zij loopt, fietst of rijdt: zolang de medewerker kleding draagt van je bedrijf maakt hij of zij reclame voor je bedrijf. Simpeler kan het bijna niet! Daarom is het wat betreft marketing ook ontzettend slim om te investeren in bedrukte bedrijfskleding.
Hoewel dit voor verschillende soorten organisaties goed uit kan pakken, werkt dit vooral goed bij lokale bedrijven die ook daadwerkelijk in de regio werkzaam zijn. Hiermee vergroot je namelijk in de buurt waar je werkt, je zichtbaarheid zonder dat je hiervoor extra geld hoeft uit te geven. Bedrukte of herkenbare bedrijfskleding werkt daarbij erg goed op beurzen en bij evenementen. Je straalt er ten eerste professionaliteit mee uit, terwijl je op een simpele manier je herkenbaarheid en zichtbaarheid vergroot als ondernemer. En wat dacht je van het feit dat bedrijfskleding online een rol kan spelen? Foto’s van medewerkers in actie, gedeeld op social media, versterken je merkidentiteit, wat goed is voor het vertrouwen van klanten.
Kwaliteit en comfort maken groot verschil bij bedrijfskleding
Maar: je moet wel weten dat bedrijfskleding op deze manier alleen echt kan werken op het moment dat medewerkers zich prettig voelen in de kleding. De kans is anders groot dat ze de kleding minder vaak of niet gaan dragen. Investeer daarom alleen in bedrijfskleding van goede kwaliteit en met hoge comfort. Vaak zijn die kledingstukken die gemaakt zijn van duurzame stoffen die lekker zitten. Kijk ook naar kleding die past bij de werkzaamheden. Personeel van een restaurant draagt immers andere kleding dan een medewerker van een bouwbedrijf. Waar je voor de een kleding nodig hebt die gemakkelijk en snel te wassen is, moet de ander juist ademende en warme kleding hebben.
Kortom: ga voor bedrijfskleding op maat en je zal zien dat dit meteen veel doet voor het comfort en de uitstraling. Let hierbij altijd op dat je medewerkers verschillende lichamen hebben, dus ga voor verschillende en inclusieve maten. Goed passende kleding zorgt er namelijk voor dat mensen zich zelfverzekerd en prettig voelen, wat betekent dat ze de kleding waarschijnlijk ook vaker gaan dragen. Op die manier is een investering in bedrukte bedrijfskleding in verhouding relatief klein. Je krijgt er uiteindelijk immers veel voor terug: herkenbaarheid, zichtbaarheid én het vertrouwen van klanten. Investeer daarom vandaag nog in herkenbare bedrijfskleding en laat je merk zichtbaarheid en professionaliteit uitstralen.
