• Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Blog
  • /
  • Zo boost je de bekendheid van je eigen business

december 5

0 Reacties

Zo boost je de bekendheid van je eigen business

Ben je net een eigen bedrijf begonnen, of op zoek naar een manier om meer bekendheid aan je bedrijf te geven? Er zijn verschillende manieren mogelijk om dat te bewerkstelligen. Het is goed om te weten dat ouderwets reclame maken nog steeds de beste manier is om je product of dienst aan de man te brengen. Maar er zijn verschillende vormen van reclame. Zo kun je kiezen voor een spot op radio of televisie. Vaak blijken dit soort manieren van reclame erg aan de prijs en niet effectief. Daarom zijn er ook andere manieren om meer bekendheid rondom je eigen business te creëren.

Naamsbekendheid vergroten met lichtmastreclame

Eén van de beste manieren om ervoor te zorgen dat je bedrijf dag en nacht opvalt, is door te kiezen voor lichtmastreclame. Deze reclame kun je het hele jaar door inzetten, in de omgeving van je onderneming. Op deze manier weet je zeker dat je klanten bereikt die in de buurt zijn. Deze manier van reclame maken is dan ook een stuk effectiever dan reclame maken in een groot gebied, dat buiten je bereik valt. Er zijn immers maar weinig klanten die bereid zijn om lang te rijden om bij een bedrijf op bezoek te gaan. Door te kiezen voor naamsbekendheid in de regio, krijg je meer bezoekers en een hogere omzet.

Lichtmastreclame blijkt om meerdere reden een beproefde manier om meer klanten te werven. Dat heeft onder meer te maken met de betere zichtbaarheid, grotere naamsbekendheid en het leidt ook tot meer impulsaankopen. Uit onderzoek is al gebleken dat deze manier van reclame maken erg effectief is.

Betere zichtbaarheid

Van de horeca tot aan de zakelijke dienstverlening, er zijn heel wat sectoren die kunnen profiteren van deze manier van reclame maken. Dat komt doordat vooral lokale ondernemers kiezen voor deze efficiënte reclames. Dankzij het gebruik van lichtreclame ben je namelijk beter zichtbaar in de regio. Daardoor ben je niet alleen zichtbaarder, maar ook beter te vinden. Veel ondernemers kiezen ervoor om korte rijinstructies op het bord te plaatsen, zodat bezoekers direct weten waar ze een onderneming kunnen vinden. Dat leidt tot grotere zichtbaarheid in de regio en tot meer bezoekers.

Grotere naamsbekendheid

Een andere belangrijke reden om voor buitenreclame NPB media te kiezen, is het vergroten van de naamsbekendheid. Het zorgt ervoor dat er meer vertrouwen is bij potentiële nieuwe klanten. Wanneer dat vertrouwen groeit en er een eerste positieve ervaring is geweest, is dat beter voor de business en leidt dit vaak tot meer omzet. Dat heeft onder meer te maken met de neiging om sneller impulsaankopen te doen.

Meer impulsaankopen

Ervaringen met lichtmastreclame leert dat ondernemers veelal kunnen profiteren van impulsaankopen, die anders niet gedaan worden. Voor veel consumenten blijkt het zien van dergelijke reclames een reden om spontaan een winkel te bezoeken, terwijl ze daar anders niet aan gedacht zouden hebben. Ook als ze niets kopen, hebben ze een goede indruk opgedaan van wat de onderneming te bieden heeft. Ben je bijvoorbeeld een horeca ondernemer, dan weet je vrijwel zeker dat je een kop koffie of een lunch verkoopt. Dergelijke positieve ervaringen leiden ook weer tot meer mond-tot-mondreclame, waardoor er meer bezoekers naar het bedrijf komen. Dat leidt in de toekomst weer tot meer aankopen. Toen in een onderzoek werd gevraagd naar de vindbaarheid van bedrijven, zei 90 procent van de bezoekers vooral lichtmastreclame te gebruiken als manier om bedrijven te vinden.

Onderzoek toont aan: lichtmastreclame blijkt effectief

Onderzoek toont dan ook aan dat lichtmastreclame effectief blijft als het gaat om het verkrijgen van aandacht onder consumenten. 54 procent van de consumenten kent lichtmastreclame en weet wat het is. De helft van deze mensen maakt er dan ook gebruik van. Het voordeel van deze manier van reclame maken, is bovendien dat de reclame altijd opvalt. Zowel overdag als in het donker, zo blijkt uit onderzoek van het gerenommeerde onderzoeksbureau GFK (oktober 2020). Wie kent de lichtmastreclames van McDonald’s, Aldi en Hornbach bijvoorbeeld niet?

Uit de cijfers blijkt dat 65 procent van de ondervraagden vindt dat het met lichtmastreclame gemakkelijker is om een moeilijk vindbare plek toch te vinden. Daar kunnen ondernemers met een locatie die minder voor de hand ligt, behoorlijk van profiteren. De helft van de respondenten vindt dat deze manier van reclame maken bijdraagt aan de bekendheid van een bedrijf.  Zeker bedrijven die ook ’s avonds of ’s nachts open zijn, kunnen daarvan profiteren. Denk bijvoorbeeld aan een afhaalrestaurant dat tot middernacht is geopend. Dat leidt tot impulsaankopen onder consumenten die ’s nachts nog lekkere trek hebben.


Tags


You may also like

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}