Iedereen heeft een verhaal. Of je nu een klein bedrijf runt of een grote organisatie onder je hebt, je merk heeft een verhaal dat verteld moet worden. Maar hoe doe je dat op een manier die blijft hangen? Hoe maak je dat verhaal krachtig en onvergetelijk? Dat is nu precies wat we gaan uitpluizen. Het is tijd om te ontdekken hoe je jouw merk een stem geeft die niet alleen gehoord wordt, maar ook écht blijft hangen.
Begin bij het begin: wat is jouw verhaal?
Wie ben je en waarom doe je wat je doet? Er zijn tientallen (of misschien wel honderden) bedrijven die ook doen wat jij doet. Waarom moeten klanten naar jou toe komen? Waarom ben je begonnen met ondernemen? Wat drijft je om elke dag opnieuw je bedrijf te runnen? Het klinkt misschien simpel, maar dit is echt de kern van een sterk verhaal. Je klanten willen de mens achter het merk leren kennen. Wees eerlijk, authentiek en niet bang om wat van jezelf te delen.
Maak het persoonlijk
Mensen kopen van mensen: ook al zijn de tijden veranderd en koop je niet meer bij de lokale boer, dat persoonlijke element mag absoluut niet ontbreken. Neem je klanten mee in je verhaal. Hoe je het ook draait of keert, een merk is altijd verbonden met de mensen die het dragen. Zorg er dus voor dat jouw bedrijf een gezicht heeft en dat je op een persoonlijke manier communiceert met je doelgroep. Hier zijn heel veel verschillende manieren voor, waaronder het gebruik van visuele content.
De kracht van visuele content
Stel je voor: je vertelt het verhaal over het ontstaan van je bedrijf, maar je hebt een 2D animatie laten maken. Jouw boodschap wordt dus niet verteld met een saaie lap tekst, maar met een pakkende visual. Dit kan op allerlei manieren, een 2D animatie is maar een voorbeeld. Heb je een nieuw product? Dan kan een productvideo ieder detail van je nieuwe product in de spotlight zetten. Zo weten klanten precies wat ze kunnen verwachten!
Kwaliteit is de sleutel tot succes
De concurrentie op het gebied van marketing is letterlijk moordend. Als je echt wil opvallen moet je kwalitatieve visuele content laten maken door een video agency. Laat je eigen telefoon maar liggen. Als je het doet, doe het dan goed. Je bedrijf is die investering dubbel en dik waard, vind je niet?