• Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Blog
  • /
  • Een webshop laten maken in Shopify: dit moet je weten

mei 28

0 Reacties

Een webshop laten maken in Shopify: dit moet je weten

Vandaag de dag leven we in een wereld waarin klanten 24/7 kunnen shoppen. Als ondernemer in de e-commerce of detailhandel is het daarom goed om te weten dat een kwalitatieve webshop allang geen luxe meer is, maar een echte must. Het maakt hierbij niet uit of je een startende zzp’er bent met een bijzonder product of dat je een ervaren retailer bent die al jaren in het vak zit.

Wie een serieuze stap wil zetten in zijn of haar carrière als ondernemer in deze branches doet er goed aan om een online marketing bureau in te schakelen bij het laten maken van een webshop. Een van de populairste platforms om dat te realiseren is Shopify. In dit artikel vertellen we je graag meer over wat er zoal komt kijken bij een webshop laten maken in Shopify.

Waarom moet je als ondernemer kiezen voor Shopify?

Hoewel er verschillende platformen zijn waar je een webshop kunt maken of laten maken, is Shopify wereldwijd gezien een van de meest gebruikte e-commerce platformen. Leuk weetje: ooit begon het bedrijf uit Canada met de wens om online snowboardspullen te verkopen, maar in de tussentijd groeide het bedrijf uit tot een ontzettend grote speler in de e-commerce branche. Inmiddels zijn er meer dan 4 miljoen webshops te vinden die via Shopify gemaakt zijn. Nu vraag je je misschien af: wat is er dan zo aantrekkelijk aan dit platform? Waarom kiezen zoveel Nederlandse ondernemers ook voor Shopify?

Simpel: ten eerste is Shopify in de basis gebouwd voor ondernemers en zzp’ers en niet voor mensen die per se verstand moeten hebben van de techniek achter een webshop. Je kunt kiezen uit een aantal standaard templates waaraan je zelf eenvoudig producten kunt toevoegen, bestellingen kunt beheren en statistieken en cijfers kunt bekijken. Daarnaast is het systeem ontzettend schaalbaar: het maakt niet uit of je 100 of 10.000 producten wil verkopen. Shopify kan volledig met je zakelijke wensen en behoeften meegroeien. Wat ook voordelig is, is dat Shopify alles voor je regelt: van hosting tot beveiliging, zodat jij je op de kern van je bedrijf kunt focussen. Je kunt zelfs gebruik maken van allerlei handige integraties.

Keuze uit Shopify webshop laten maken of zelf doen

Een Shopify webshop kun je met een beetje tijd en moeite zelf maken. De vraag is alleen: moet je dat willen? Niet omdat het zo moeilijk is, integendeel. Maar: als ondernemer in e-commerce heb je waarschijnlijk wel andere dingen aan je hoofd. Daarom is een Shopify webshop laten maken eigenlijk een heel goed idee. Hoe gemakkelijk of simpel het ook lijkt (en soms is) om zelf een webshop via dit systeem te maken, is het daarnaast sowieso aan te raden om dit door een professional te laten doen en wel met een duidelijke reden: een expert, zoals een online marketing bureau of een Shopify-specialist, zorgt namelijk niet alleen voor een waanzinnige website die er ook nog eens mooi uitziet.

Ze weten ook precies wat ze moeten doen om de website écht te laten werken, bijvoorbeeld door de juiste tips en tricks op het gebied van SEO toe te passen. Daarnaast denkt zo’n expert mee over de branding van je merk, over de structuur van de website en zelfs over de optimalisatie van je conversies. Dit zijn zaken die direct invloed hebben op hoe goed je webshop scoort en dus ook op je verkoopcijfers. Met die gedachte in je achterhoofd is het dus eigenlijk heel logisch dat veel ondernemers ervoor kiezen om een professional in te huren om een webshop in Shopify te laten maken. Het enige wat je dan hoeft te doen, is input leveren; zij zorgen voor zowel het technische gedeelte als het visuele resultaat, waarmee je een webwinkel krijgt die daadwerkelijk wat teweeg brengt. 

Onderdelen waar je op moet letten bij laten bouwen van webshop via Shopify

Betekent dit dat je helemaal niet hoeft te weten hoe een webshop via Shopify wordt gemaakt? Absoluut niet. Sterker nog: het is juist handig om te weten hoe de webshop in elkaar zit, zodat je ook wat meer leert over ecommerce marketing en alles dat daarbij komt kijken. Dat kan alleen maar helpen bij de verdere ontwikkeling van je bedrijf. Een aantal belangrijke aandachtspunten waar je op moet letten is onder andere de volgende.

Webshop moet volledig mobiel geoptimaliseerd zijn

Wat in ieder geval van belang is, is dat de webshop mobiel geoptimaliseerd moet zijn. Meer dan de helft van de bezoekers shopt via mobiel en naar verwachting wordt dit aantal alleen maar meer. Daarom is het belangrijk dat je webshop over een responsive design beschikt dat ook op mobiele schermen optimaal werkt.

Snelle laadtijd is van groot belang bij webshops

Daarnaast is het belangrijk om een webshop te realiseren die snel laadt. Shopify is an sich al erg snel, maar grote afbeeldingen of video’s kunnen alsnog voor vertraging zorgen. Let daarom goed op de optimalisatie van de snelheid van de webwinkel, zodat je daar geen potentiële klanten verliest.

SEO is een belangrijk onderdeel van je webshop

Tot slot is het goed om te weten dat SEO écht van groot belang is. Hiermee scoor je namelijk bezoekers en mogelijke klanten. Investeer daarom in duidelijke URL-structuren, een strakke technische SEO en geoptimaliseerde content. Een online marketing bureau kan je hier heel goed bij helpen.


Tags


You may also like

Laat een reactie achter

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}